• BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
Oficjalny serwis klubu BKS Lublin

Szukaj...

Dieta piłkarza

Email Drukuj PDF
DIETA PIŁKARZA


Kilka głównych zasad odżywiania piłkarza:


  1. Pij dużo wody
  2. Zróżnicowane posiłki i różne źródła składników to podstawa
  3. Pozbij posiłki na 4-5 mniejszych, a nie najadaj się do syta powiedzmy w 3 posiłkach, które często zamiast dodać ci energii po prostu cię rozleniwiają, wieksza ilość posiłków polepszy przemianę materii
  4. Jedz dużo surowych warzyw i owoców: szczególnie banany
  5. Im mniej przetworzone jedzenie tym lepiej tak wiec zachowajmy kolejność surowe -> gotowane -> grillowane -> smażone
  6. Unikaj pustych kalorii - słodycze, CHIPSY!!!, coca -cola
  7. Ostatni posiłek jedz około 3 godziny przed meczem (rozgrzewką przd meczem) lub treningiem - pół godziny przed meczem zjedz banana
  8. Nie jedz tuż przed snem, żołądek chce iść spać, nie męcz go wtedy, zachowaj 3 godzinną głodówkę przed snem


Człowiek jak wiadomo nie jest maszyną, wsłuchaj się we własny organizm, znajdź złoty środek (posiłek przed meczem). Pamiętaj, tłuszcz jest ciężkostrawny, "leży" na żołądku i przeszkadza w grze. Na meczu czy treningu musisz skupić się tylko na grze, każdy choćby drobny dyskomfort, może cię przekreślić, na cały mecz.

Przykładowa dieta piłkarza:

1 posiłek: musli z mlekiem + jabłko

2 posiłek: jogurt + pieczywo pełnoziarniste

3 posiłek: ryż + pierś z kurczaka gotowana + sałatka wielowarzywna z oliwą z oliwek

TRENING

4 posiłek: twarożek z pieczywem pełnoziarnistym + banan

5 posiłek: sałatka z tuńczyka + pieczywo pełnoziarniste

 

 

PRZYJMOWANIE PŁYNÓW


Poniższe zalecenia, dotyczące przyjmowania płynów, powinny być użyteczne dla piłkarzy:

  1. Pij dużo płynów w dzień poprzedzający mecz - więcej niż wskazuje na to pragnienie.

  2. Pij często tuż przed, podczas, a także w przerwie meczu, ale tylko małe ilości płynu – nie więcej niż 200 mililitrów, co 15 minut.

  3. Napoje spożywane tuż przed i w trakcie meczu powinny mieć niską zawartość cukru (mniej niż 3%), a ich temperatura powinna wynosić 5-10 stopni C. Żadne dodatki, np. soli czy innych substancji, nie są niezbędne.

  4. Pij dużo płynów po meczu – nawet kilka godzin od jego zakończenia.

  5. Kieruj się kolorem moczu, jako wskaźnikiem zapotrzebowania na płyny – im bardziej żółty kolor moczu, tym większa potrzeba spożycia płynów.

 

 

 

Zagraj w BKS!

BeKSa CUP

Partner Jaga

Klub 30

1% dla BKS

EuroTurnieje 2017

Ligowe granie

Pomagamy!

Strefa rodzica

Soccer ZONE

Multimedia

  • Sponsorzy
  • Grupa Azoty
  • Pol-Inowex
  • PB Filar
  • Pszczółka
  • Lublin
  • Reklama w Google
  • Oponeo
  • Dywany Łuszczów
  • Partnerzy
Szkółka bramkarska - Keeper Team

 

 __ ____

 

 

 

BĄDŹ KOLEJNY - MIEJSCE NA LOGO TWOJEJ FIRMY

 

_ ____

Budowlany Klub Sportowy w Lublinie - Wszelkie prawa zastrzeżone © 2010

Projekt i wykonanie mbnet.pl - serwis zbudowany w technologii mCMS