• BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
  • BKS
Oficjalny serwis klubu BKS Lublin

Szukaj...

Dieta piłkarza

Email Drukuj PDF
DIETA PIŁKARZA


Kilka głównych zasad odżywiania piłkarza:


  1. Pij dużo wody
  2. Zróżnicowane posiłki i różne źródła składników to podstawa
  3. Pozbij posiłki na 4-5 mniejszych, a nie najadaj się do syta powiedzmy w 3 posiłkach, które często zamiast dodać ci energii po prostu cię rozleniwiają, wieksza ilość posiłków polepszy przemianę materii
  4. Jedz dużo surowych warzyw i owoców: szczególnie banany
  5. Im mniej przetworzone jedzenie tym lepiej tak wiec zachowajmy kolejność surowe -> gotowane -> grillowane -> smażone
  6. Unikaj pustych kalorii - słodycze, CHIPSY!!!, coca -cola
  7. Ostatni posiłek jedz około 3 godziny przed meczem (rozgrzewką przd meczem) lub treningiem - pół godziny przed meczem zjedz banana
  8. Nie jedz tuż przed snem, żołądek chce iść spać, nie męcz go wtedy, zachowaj 3 godzinną głodówkę przed snem


Człowiek jak wiadomo nie jest maszyną, wsłuchaj się we własny organizm, znajdź złoty środek (posiłek przed meczem). Pamiętaj, tłuszcz jest ciężkostrawny, "leży" na żołądku i przeszkadza w grze. Na meczu czy treningu musisz skupić się tylko na grze, każdy choćby drobny dyskomfort, może cię przekreślić, na cały mecz.

Przykładowa dieta piłkarza:

1 posiłek: musli z mlekiem + jabłko

2 posiłek: jogurt + pieczywo pełnoziarniste

3 posiłek: ryż + pierś z kurczaka gotowana + sałatka wielowarzywna z oliwą z oliwek

TRENING

4 posiłek: twarożek z pieczywem pełnoziarnistym + banan

5 posiłek: sałatka z tuńczyka + pieczywo pełnoziarniste

 

 

PRZYJMOWANIE PŁYNÓW


Poniższe zalecenia, dotyczące przyjmowania płynów, powinny być użyteczne dla piłkarzy:

  1. Pij dużo płynów w dzień poprzedzający mecz - więcej niż wskazuje na to pragnienie.

  2. Pij często tuż przed, podczas, a także w przerwie meczu, ale tylko małe ilości płynu – nie więcej niż 200 mililitrów, co 15 minut.

  3. Napoje spożywane tuż przed i w trakcie meczu powinny mieć niską zawartość cukru (mniej niż 3%), a ich temperatura powinna wynosić 5-10 stopni C. Żadne dodatki, np. soli czy innych substancji, nie są niezbędne.

  4. Pij dużo płynów po meczu – nawet kilka godzin od jego zakończenia.

  5. Kieruj się kolorem moczu, jako wskaźnikiem zapotrzebowania na płyny – im bardziej żółty kolor moczu, tym większa potrzeba spożycia płynów.

 

 

 

Zagraj w BKS!

Partner Jaga

Klub 30

1% dla BKS

EuroTurnieje 2017

BeKSa CUP

Ligowe granie

Pomagamy!

Strefa rodzica

Soccer ZONE

Multimedia

021
020
019
018
017
016
015
014
013
012
011
010
009
008
007
006
005
004
003
002
001
000
  • Sponsorzy
  • Grupa Azoty
  • Pol-Inowex
  • PB Filar
  • Pszczółka
  • Lublin
  • Reklama w Google
  • Oponeo
  • Dywany Łuszczów
  • Partnerzy
Szkółka bramkarska - Keeper Team

 

 __ ____

 

 

 

BĄDŹ KOLEJNY - MIEJSCE NA LOGO TWOJEJ FIRMY

 

_ ____

Budowlany Klub Sportowy w Lublinie - Wszelkie prawa zastrzeżone © 2010

Projekt i wykonanie mbnet.pl - serwis zbudowany w technologii mCMS